استاندار بوشهر:‌ ضرورت تشکیل جلسات شورای حفاظت از منابع آب در شهرستان‌ها

استاندار جدید بوشهر در اولین حضور خود در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر، بر ضرورت اهتمام همه ی دستگاه ها در اجرای احکام قضاییِ چاه های غیرمجاز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر همانند سایر نقاط کشور، کشاورزی بیشترین سهم از سبد مصرفی آب را دارد.

عبدالکریم گراوند با بیان ضرورت مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: استفاده از شیوه های نوین آبیاری می تواند تا حد زیادی باعث بهبود بهره وری از صنایع کشاورزی استان گردد و دستگاه های مربوطه نیز باید جهت گیری خود را به این سمت سق دهند.

گراوند چاه های غیر مجاز را مهم ترین معضل منابع آب زیرزمینی استان خواند و افزود: علاوه بر عدم صدور صدور مجوز برای حفر چاه های جدید، بایستی در مورد پر کردن چاه های غیرمجاز دارای حکم قضایی نیز اقدام اساسی صورت گیرد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: تمام احکام قضایی در مورد چاه های غیر مجاز لازم الاجراست و هیچ دستگاهی مجاز نیست از اجرای احکام قضایی جلوگیری به عمل آورد.

گراوند تاکید کرد: فرمانداران نیز مکلفند به صورت منظم جلسات شورای حفاطت از منابع آب شهرستان ها را برگزار نمایند و تمامی مصوبات جلسات را اجرایی کنند.

عبدالکریم گراوند در پایان به ضرورت نقش فرهنگ سازی در حفظ منابع آب زیر زمینی اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی رسانه ها به خصوص رسانه ملی بایستی در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه مدیریت منابع آب تلاش کنند و می توانند در راستای حفظ منافع ملی و استانی نقش آفرینی پررنگی داشته باشند.

کد خبر: 298
  تاریخ خبر : 30 آبان 1396
 روابط
 857