پیش بینی وقوع سیلاب در استان بوشهر

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با اعلام احتمال وقوع سیلاب در حوضه های جنوبی کشور، از هم استانی ها تقاضا می شود اقدامات پیشگیرانه را در دستورکار داشته باشند.

بهمن گشتاسب اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور و اعلام دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، این سامانه از امروز تا پایان روز سه‌شنبه در جنوب کشور فعال است.

وی با اشاره به روند فعالیت سامانه‌های بارشی قبلی عنوان کرد: تغییر اقلیم باعث عدم قطعیت در نتایج مدل‌ها و ناپایداری سامانه‌های بارشی می‌شود و شدت یافتن یا کاهش این سامانه نیز محتمل است.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با توجه به حجم بالای بارندگی ها در مدت زمان کوتاه (حدود ۱۲۰ میلیمتر تجمعی)، جاری شدن سیل در استان های همجوار و همچنین استان بوشهر محتمل است و لذا کشاورزان، دامداران و عشایر محترم می بایست اقدامات پیشگیرانه را مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: از هم استانی های گرامی به ویژه عشایر تقاضا می شود تا نسبت به هرگونه اتراق، چرای دام و تردد در محدوده رودخانه ها و آبراه ها، به ویژه رودخانه های اصلی استان بپرهیزند.

بهمن گشتاسب اضافه کرد: همچنین در زمان سیلاب، از هرگونه تردد، توقف و عکاسی در حاشیه رودخانه ها، لبه آبراه ها و روی پل ها اجتناب گردد تا شاهد وقوع حوادث ناخوشایند نباشیم.

کد خبر: 1005
  تاریخ خبر : 28 آبان 1402
 روابط
 251