نصب دیتالاگرهای درون چاهی دشت ریز و باغان کلید خورد

با نصب دیتالاگرها، اطلاعات مربوط به سفره های آب زیرزمینی محدوده مطالعاتی در فواصل زمانی 48 ساعته به شرکت گزارش می گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، رییس گروه مطالعات آبهای زیرزمینی این شرکت گفت: با پیگیری های انجام شده در سال 1394 نصب 5 دستگاه دیتالاگر درون چاهی در دشت های ریز و باغان به صورت آزمایشی انجام شد.

وی با اشاره به ضرورت کنترل کیفی ابزار اندازه گیری فوق اضافه کرد: پس از طی مراحلی به مدت تقریبا یک سال،  درسال 1395 با انطباق اندازه گیری های الکترونیکی با اندازه گیری های دستی که با عمق یاب صورت می گیرد،  عمق سطح آب در چاه های مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس علی کردوانی تصریح کرد: با مقایسه قرائت های صورت گرفته توسط دیتالاگر و عمق یاب دستی، نتیجه ی کار دستگاه های مذکور مورد آزمون و صحت سنجی قرار گرفت.

رییس گروه مطالعات آبهای زیرزمینی اظهار داشت: در پایان سال 1395 قرارداد خرید، نصب، نگهداری و بهره برداری از دیتالاگر درون چاهی منعقد گردید و در تابستان گذشته عملیات جوشکاری و آماده سازی چاه ها جهت نصب دستگاه ها صورت گرفت

وی با اشاره به موانع موجود در مسیر تهیه و نصب این دستگاه ها خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ناگهانی ادوات، نارضایتی کارفرمایان از عملکرد برخی از مدل های ادوات نصب شده، انجام آزمون های میدانی و همچنین کسب مجوزهای لازم از شرکت مدیریت منابع آب ایران باعث تاخیر در این امر گردید.

مهندس علی کردوانی با اعلام خبر نصب 14 دستگاه دیتالاگر در آبان ماه اظهار داشت: خوشبختانه در آبان سال ماه جاری موفق به نصب 4 دستگاه در دشت باغان و 8 دستگاه دیتالاگر در دشت ریز شدیم.

کردوانی یادآور شد: این دستگاه ها در فاصله زمانی هر 48 ساعت یک بار سطح آب چاه مربوطه را گزارش می نمایند و امیدواریم شرایط مناسب جهت تجهیز تمام چاه های مطالعاتی استان به دستگاههای الکترونیکی فراهم گردد.

کد خبر: 453
  تاریخ خبر : 13 آذر 1397
  آخرین به‌روزرسانی : 13 آذر 1397
 روابط
 755