میانگین 146.2 میلی متری بارش در سال آبی جاری

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهار داشت: بارش های ثبت شده در 32 ایستگاه باران سنجی این شرکت در سال آبی جاری به حدود 146.2 میلی متر رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، مهندس حسین تقی زاده با اعلام این مطلب گفت: میانگین بارش ها در دوره بلند مدت مشابه (از ابتدای مهرماه تا 6 آذر ماه) در استان بوشهر معادل 47.3 میلی متر می باشد.

وی افزود: مقایسه بارش های سال آبی جاری و میانگین بلند مدت نشانگر افزایش 98.9 میلی متری بارش ها می باشد.

تقی زاده بارش های استان را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون حدود 146.2 میلی متر عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود 81.6 میلی متر افزایش یافته است.
مهندس حسین تقی زاده خاطرنشان کرد: طی سال آبی جاری 61 درصد از بارش دوره آماری بلند مدت تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: علیرغم بارش های پاییزی، با توجه به کسری شدید مخازن آب زیرزمینی، تنها کسر بسیار ناچیزی از کمبود منابع آب جبران گردیده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای بوشهر به میزان بارندگی در پهنه شمال و جنوب استان اشاره کرد و اظهار داشت: پهنه شمالی استان در سال آبی جاری با بارشی حدود 180.2 میلی متر نسبت به سال قبل حدود 118.4 میلی متر افزایش نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در پهنه جنوبی استان در سال آبی جاری 96.4 میلی متر بارش ثبت شده است که در مقایسه با سال آبی گذشته حدود 27.9 میلی متر افزایش داشته است.
مهندس حسین تقی زاده اضافه کرد: میزان بارش های استان بوشهر در سامانه اخیر نشان می دهد که ایستگاه بنه خاطر دیلم با 292 میلی متر بیشترین و ایستگاه باغان با 60.5 میلی متر، کمترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی ها حاکی از کاهش 5 تا 10 درصدی بارش در زمستان جاری نسبت به میانگین بلند مدت می باشد و ضروری است که بهره بردران منابع آب و به ویژه کشاورزان با دقت نظر بیشتری نسبت به آبیاری باغات و مزارع خود اقدام نمایند.

کد خبر: 454
  تاریخ خبر : 13 آذر 1397
 روابط
 843