استمرار جلسات سازگاری با کم آبی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان در آب منطقه ای بوشهر

با توجه به تأکید وزیر محترم نیرو و تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی وزارتخانه، دبیرخانه کارگروه سازگاری با کم آبی در استان بوشهر تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، سرپرست این شرکت در نشست مدیران و معاونین دستگاه های اجرایی استان که درسالن اجتماعات این شرکت برگزارگردید، اظهار داشت: برنامه جامع سازگاری با کم آبی که از سوی وزارت نیرو مطرح گردید، دارای مؤلفه ها و پارامترهای متعددی است و در صورتی که دستگاه های مرتبط مشارکت فعالی را با هم داشته باشند، "تحولی بنیادین" در حوزه مدیریت مصرف بهینه آب ایجاد خواهد شد.

حسین باشی زادگان تصریح کرد: اجرا و پیگیری برنامه سازگاری با کم آبی در استان به دبیری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر و با همکاری و مشارکت شرکت های تابع وزارت نیرو دراستان، مراکز دانشگاهی، سازمان صنعت و معدن، سازمان محیط زیست، دفتر فنی استانداری، شهرداری ها و سایر دستگاه های مرتبط خواهد بود.

دبیر این کارگروه نیز با توجه به عملکرد موفق استان در خصوص ارائه برنامه سازگاری با کم آبی و تصویب آن در کمیته ملی سازگاری با کم آبی اظهار داشت: هدف از این نشست، هم اندیشی دستگاه های اجرایی استان در راستای ارائه تجربیات موفق سازگاری با کم آبی و ارائه آن در نشست و نمایشگاه تخصصی سازگاری با کم آبی عنوان نمود.

دکتر جابر مظفری زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه نشست و نمایشگاه مذکور درسه محور صنعت و معدن، کشاورزی، شرب و فضای سبز برگزار خواهد شد، از دستگاه های اجرایی درخواست نمود ایده های خود را درقالب و فرمت هایی که با سه محور مذکور باشد، ارائه نمایند.

وی بازچرخانی آب در صنایع وبعضی از نهادهای اجتماعی،پروژه وطرح های تحقیقاتی، مدیریت مشارکتی، توسعه گلخانه های کشاورزی، فاینانس های سدهای استان، تهیه دفترچه تعرفه، طرح نکاشت، طرح تدوین تقویم آبیاری و نصب بنرهای انتقال غیر مجاز آب در شهرستان های دشتی و دشت های ممنوعه استان را از مهمترین ایده هایی دانست که می تواند در راستای سه محور صنعت و معدن،کشاورزی، شرب و فضای سبز قرار گیرد.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران و معاونین دستگاه های اجرایی از جمله اداره منابع آبخیز داری و منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت و معدن به بیان تجارب خود درخصوص سازگاری با کم آبی پرداختند.

مدیریت بازچرخانی آب در خصوص نصب تیکنرها، طرح نخلستان، حذف گیاهان و درختان پرآب بر، استفاده از روش های آبیاری نوین درباغات، پرروش ماهی در قفس و پرورش میگوی متراکم از جمله مواردی بود که کارشناسان بعنوان تجربه دستگاههای خود عنوان نمودند.

کد خبر: 524
  تاریخ خبر : 12 خرداد 1398
 روابط
 514