برگزاری جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت

جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت با محوریت مقابله با سیلاب های احتمالی و موضوعات مرتبط با کرونا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: بر اساس نظام نامه سیلاب وزارت نیرو و در بازه های زمانی مشخص، جلسات مدیریت بحران جهت بررسی شرایط طرح ها و سازه های موجود تشکیل می گردد.

مهندس علی محمدی افزود: همه ی معاونت ها و مدیران می بایست به منظور آمادگی بیشتر، وظایف خود در قالب این نظام نامه را بررسی و اقدامات لازم را به انجام برسانند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در برخی از واحدها گفت: دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت می بایست نسبت به پایش جبهه های بارشی و پیش بینی شرایط آب و هوایی هماهنگی لازم با اداره کل هواشناسی استان را داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: همچنین ایستگاه های هیدرومتری و سنجش جریان های سطحی استان آمادگی بررسی حوزه فعالیت خود را داشته باشند و هماهنگی با ایستگاه های بالادست استان نیز می بایست صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر بیان کرد: تمامی گلوگاه های آبگذری سیلاب و نقاط حادثه خیز از طریق دفتر مهندسی رودخانه و سواحل مشخص و ضمن اطلاع رسانی به مراجع مرتبط، اقدامات لازم در خصوص آن ها انجام شود.

مهندس علی محمدی خاطرنشان کرد: مدیریت مخزن سد رییسعلی دلواری و بررسی شرایط آن و همچنین اقدامات مرتبط با سدهای انحرافی، بندها و کانال های آبیاری و زهکشی نیز از دیگر امور پیشگیرانه است.

وی با اشاره به اهمیت نقش اطلاع رسانی در کاهش خسارات احتمالی گفت: دفتر روابط عمومی شرکت با همکاری صدا و سیما و رسانه های استان، نسبت به پخش هشدار ها و آگهی ها در زمان مورد نیاز در قالب تیزر، انیمیشن، خبر و زیرنویس اقدام نمایند.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نیز با تشریح پیش بینی شرایط جوی استان در ماه های پیش رو گفت: در سه ماهه پیش رو شاهد بارش هایی کمتر از حد نرمال خواهیم بود.

مهندس امید آزادی جو خاطرنشان کرد: روند دوره های آماری بارندگی در استان نشان می دهد که سال های پر بارش با تعداد کمتر در توالی با سال های کم بارش قرار دارد و به صورت متناوب، این رخداد تکرار می شود.

وی تصریح کرد: اگرچه در دو سال گذشته وضعیت پربارشی داشته ایم، اما پیش بینی فصل جاری که بخش مهمی از دوره بارش و فصل زراعی دیم استان را شامل می شود حاکی از کاهش چشمگیر بارندگی است.

آزادی جو یادآور شد: با توجه به پیش بینی ها، ضروری است تمهیدات لازم در خصوص مدیریت بهره وری در مصرف آب در بخش های مختلف پیش بینی شود.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده گفت: کلیه نقاط حادثه خیز، سازه های تقاطعی با رودخانه و دارای ریسک و محل های آبگذری در استان شناسایی و به فرمانداری ها و ستاد مدیریت بحران استان معرفی شده اند.

مهندس بهمن گشتاسب افزود: همچنین همانند سال های قبل، این نقاط جهت انجام اقدامات لازم به شهرداری ها، ادارات کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و راهداری اعلام شده است.

وی بیان کرد: گروه های گشت و بازرسی شرکت نیز نسبت به پایش مستمر مجاری آبی، رودخانه ها و کانال ها اقدام خواهند کرد و هرگونه دخل و تصرف در حریم و بستر مقاطع آبگذری شناسایی و برچیده خواهد شد.

 رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با توجه به شیوع و گسترش مجدد ویروس کرونا درکشور و وضعیت قرمز استان بوشهر، اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ سلامتی پرسنل با ظرفیت دوچندان ادامه می یابد.

گشتاسب اظهار کرد: از ورود اربابان رجوع و پرسنل بدون ماسک به شرکت جلوگیری به عمل خواهد آمد و این موضوع در تمام ساعات حضور پرسنل در اداره الزامی خواهد بود.

وی افزود: همچنین انجام تست تب سنجی در مبادی ورودی شرکت طبق روال گذشته انجام می گردد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به اوج گیری کرونا در پیک سوم آن گفت: با توجه به تاکیدات ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر، پروتکل های بهداشتی به صورت جدی تر و نظارت بر اجرای آن دوچندان خواهد بود.

گشتاسب افزود: بر اساس روند موجود، توزیع ماسک، الکل و محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح برای همکاران شرکت ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 691
  تاریخ خبر : 21 مهر 1399
  آخرین به‌روزرسانی : 21 مهر 1399
 روابط
 812