20 میلیمتر بارندگی در استان بوشهر ثبت شد

در پی فعالیت نخستین سامانه بارشی سال آبی جاری از 21 تا 23 آبان، به طور میانگین 20 میلیمتر بارندگی در استان بوشهر به وقوع پیوست.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب این شرکت در مصاحبه ای اظهار کرد: در این سامانه بارشی که به مدت 3 روز در آسمان استان بوشهر فعال بود، ایستگاه رودفاریاب با ثبت 55 میلیمتر، بیشترین مقدار بارندگی را داشته است.

مهندس امید آزادی جو افزود: همچنین ایستگاه های عامری تنگستان با 40 میلیمتر و کناری دیر با 41 میلیمتر از دیگر نقاط پر بارش این سامانه بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: کمترین میزان بارندگی نیز مربوط به ایستگاه های جم و فاریاب به میزان 6 میلیمتر بوده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به بارش های روز گذشته نیز اظهار کرد: در 24 ساعت اخیر نیز میانگین بارش استان 12 میلیمتر بوده است.

وی یادآور شد: میانگین بارندگی سالانه استان بوشهر 256 میلیمتر است و تا کنون 8 درصد آن محقق شده است.

آزادی جو با تشریح وضعیت رودخانه های استان اظهار کرد: بارش های اخیر باعث سیلابی شدن رودخانه های باغان، دالکی، باهوش و دره گپ شد که البته این سیلاب ها قابل کنترل بوده و در مقطع ایمن رودخانه گذر کردند.

وی افزود: همچنین همکاران تکنسین این دفتر، در بازه های زمانی مشخص نسبت به اندازه گیری، رصد و گزارش دهی وضعیت رودخانه های استان اقدام نمودند.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب استان گفت: اگرچه پیش بینی های اخیر حاکی از کاهش شدید بارش ها در فصل پاییز و زمستان است، اما امیدواریم که تغییراتی در طول فصل مبنی بر افزایش بارندگی اتفاق بیفتد تا بتوانیم حداکثر بهره برداری از این نعمت الهی را داشته باشیم.

آزادی جو در پایان اظهار کرد: پیش بینی ها نشان می دهد در هفته جاری نیز یک سامانه بارشی جدید، بخش هایی از استان را فراخواهد گرفت.

کد خبر: 694
  تاریخ خبر : 24 آبان 1399
 روابط
 433