به منظور مواجهه ایمن با سیلاب‌ها؛

رودخانه‌های شهرستان دشتستان آزادسازی می‌شوند

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: صبح امروز در برنامه‌ای منسجم، ۱۸ مورد از تصرف غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌های شهر برازجان آزادسازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، نعمت‌اله نجاتی اظهار کرد: با توجه به پیش‌رو بودن فصل بارندگی استان بوشهر، اقدامات متعددی در حوزه کنترل سیلاب و کاهش خسارات آن در شهرستان دشتستان در حال انجام است.

وی افزود: در سطح شهر برازجان رودخانه‌ها و آبراه‌های متعددی وجود دارد که گسترش بافت شهری موجب نزدیکی هرچه بیشتر محل زندگی مردم به نقاط سیل خیز شده است.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: در این حال برخی اقدامات از جمله ساخت و ساز غیرمجاز، ایجاد سازه‌های تقاطعی غیر استاندارد و تخلیه نخاله در آبراه‌ها موجب تشدید سیلاب و افزایش خسارت‌های آن می‌شود.

نجاتی با اشاره به آزادسازی مقاطع مختلف آبراه‌ها و مسیل ها با اولویت شهرها و روستاها گفت: فرآیند آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها با هدف صیانت از کانون‌های جمعیتی و عبور ایمن سیلاب ها به طور مستمر در شهرستان دشتستان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: صبح امروز نیز در عملیاتی فراگیر ۱۸ مورد تصرف غیرمجاز در آبراه‌ها و مسیل های R2 و R4 شهر برازجان به وسعت بیش از ۱۲هزار مترمربع انجام شد.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان با تقدیر از همراهی ارگان های مختلف گفت: همکاری دستگاه قضایی، نهادهای امنیتی، شهرداری برازجان و همراهی ارزشمند نیروهای انتظامی، نقطه عطفی در مسیر صیانت از انفال عمومی و اموال مردم در برابر حوادث غیرمترقبه است.

نجاتی در پایان از مردم شهرستان دشتستان درخواست کرد پیش از هرگونه ساخت و ساز، نسبت به استعلام وضعیت حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌ها اقدام نمایند.

کد خبر: 1002
  تاریخ خبر : 24 آبان 1402
 روابط
 171