طرح جامع مدیریت سیلاب در دستورکار دستگاه های اجرایی بوشهر قرار گرفت

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با توجه به پیش رو بودن فصل بارندگی و با هدف بهبود مدیریت بحران و افزایش آمادگی در برابر چالش‌های احتمالی، جلسه مدیریت سیلاب و آب های سطحی به میزبانی شرکت آب منطقه ای بوشهر تشکیل شد.

بهمن گشتاسب با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دستگاه های اجرایی به منظور گذر ایمن از فصل بارندگی و سیلاب گفت: در این جلسه تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود شدند که این گزارش‌ها باید در جلسه بعدی ارائه شود. هدف از این گزارش‌ها بررسی و پایش عملکرد و ارتقای هماهنگی بین نهادها است.
وی افزود: حفظ سطح بالای آمادگی ادارات مرتبط با حوزه سیلاب به ویژه در شش ماهه دوم سال موجب تسریع در تصمیم گیری و چابک بودن در اجرایی کردن تصمیمات اخذ شده در زمان بروز حوادث غیرمترقبه خواهد شد.
رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر با تشریح ضرورت برگزاری مستمر جلسات مدیریت بحران گفت: با توجه به انجام مطالعات جامع مدیریت سیلاب در سه شهرستان، مقرر شد تا در جلسه بعد دستگاه های اجرایی، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه عملیاتی پیش روی خود را ارائه دهند.
گشتاسب ابراز امیدواری کرد: همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، نویدبخش گذری ایمن از فصل سیلاب است و در تلاش هستیم تا از تجربیات گذشته بهره‌برداری کنیم و به سمت بهبود فرآیندها حرکت کنیم.
وی یادآور شد: استان بوشهر برنامه‌هایی را در راستای افزایش ایمنی و کاهش مخاطرات حوادث طبیعی در منطقه در دست اجرا دارد. این برنامه ها شامل ارتقاء زیرساخت‌ها، لایروبی مسیل ها و رودخانه ها توسط دستگاه های مرتبط استانی و شهرستانی و اجرای طرح جامع مدیریت آب های سطحی و سیلاب و استفاده از فناوری‌های نوین در شهرستان های پرمخاطره است.

کد خبر: 1086
  تاریخ خبر : 29 مهر 1403
  آخرین به‌روزرسانی : 29 مهر 1403
 روابط
 28