آزادسازی بیش از 7000 مترمربع از آبراهه های شهر برازجان

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: در اقدامی فراگیر به منظور آزادسازی حریم و بستر آبراهه های شهر برازجان، 21 مورد سازه غیرمجاز در بستر این آبراهه ها برچیده شد.

نعمت اله نجاتی اظهار کرد: سازه های مذکور همگی در حال ساخت و فاقد هرگونه مجوز از مراجع ذیصلاح بوده که در بستر سیلابی رودخانه های R2 و R3 شهر برازجان قرار داشتند.

وی افزود: این سازه ها موجب تنگ شدگی بستر رودخانه و در نتیجه آن، پس زدگی آب در زمان سیلاب و خسارت به همه شهروندان می شود.

نجاتی خاطرنشان کرد: اراضی در حال ساخت، بخشی از بستر فعال رودخانه است که با خاک دست ریز و نخاله پر شده و به طور غیرقانونی تصرف شده است.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان بیان کرد: با همکاری مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی و پس از صدور اخطاریه به عوامل ساخت و سازهای مذکور، تعداد 21 سازه به مساحت 7044 متر مربع در دو آبراهه شهر برازجان آزاد سازی و مقاطع فوق رفع انسداد شد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها و آبراه ها پیش از تکمیل و در حال ساخت شناسایی و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود.

نعمت اله نجاتی خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت 5 گروه گشت و بازرسی در شهرستان دشتستان نیازمند مشارکت همه مردم، فعالین اجتماعی و دوست داران محیط زیست در جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه منابع آب می باشیم.

وی افزود: از همه شهروندان تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هرگونه پرکردن رودخانه و ساخت و ساز در حریم آبراهه ها بی تفاوت نبوده و نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام نمایند، چرا که تبعات چنین تخلفاتی دامن گیر همه مردم شهر خواهد بود.

کد خبر: 815
  تاریخ خبر : 30 دی 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 30 دی 1400
 روابط
 782