شنا کردن در تاسیسات آبی بوشهر ممنوع است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: تاسیسات آبی شامل سدها، بندها، شبکه های آبیاری و زهکشی دارای حریم قانونی می باشند و ورود به حریم آن ها و شنا کردن در این تاسیسات ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالطیف عباسی نژاد خاطرنشان کرد: با شروع فصل گرما شاهد حضور مردم در محدوده تاسیسات آبی به منظور شنا کردن هستیم اما این امر شدیداً خطرناک است و سالانه موجب مرگ افراد زیادی در سطح کشور می شود.

وی افزود: بر اساس آمار اورژانس استان بوشهر تنها در دو ماه نخست سال جاری 6 مورد غرق شدگی در رودخانه و کانال های آبیاری استان بوشهر اتفاق افتاده است و این رقم نشان دهنده اهمیت توجه رو چندان به هشدارهای صادره است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: بر خلاف تصور رایج، عمده ی حوادث غرق شدگی در تاسیسات آبی برای بومیان منطقه و ساکنین مناطق مجاور این تاسیسات رقم می خورد و موضوع آشنایی با محیط کانال ها دلیلی بر توانمندی در شنا کردن در این تاسیسات نیست.

عباسی نژاد تصریح کرد: ضروری است تا با همکاری رسانه ها و سازمان های مردم نهاد حساسیت لازم در خصوص خطرات شنا در محدوده تاسیسات آبی در میان مردم ایجاد شود تا شاهد حداقل حوادث به ویژه غرق شدگی باشیم.

وی اضافه کرد: همه ساله و به صورت مستمر از طریق همه ی کانال های اطلاع رسانی اعم از رسانه ها مکتوب و آنلاین، صدا و سیما، تبلیغات محیطی و فضای مجازی و همچنین نصب تابلوهای ممنوعیت شنا در تاسیسات آبی در تلاشیم تا آگاهی عمومی در این حوزه را افزایش دهیم.

 

*عکس: افسانه جعفری/باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 844
  تاریخ خبر : 29 خرداد 1401
 روابط
 638