آبگیری 7.8 میلیون مترمکعبی سد رییسعلی دلواری در بارش های اخیر

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر از آبگیری 7.8 میلیون مترمکعبی سد رییسعلی دلواری در سامانه موسمی مونسون هند خبر داد.

عبدالطیف عباسی نژاد اظهار کرد: بارش های سامانه مونسون که از 7 مرداد ماه آغاز گردید، به صورت نقطه ای و در مناطق مختلف استان بوشهر تاثیرگذار بود.

وی افزود: سازه ها و تاسیسات آبی این شرکت موفق به مهار و هدایت حجم مناسبی از آب شده و آبیاری بخشی از نخیلات در شهرستان های تنگستان و دشتستان از طریق بندهای انحرافی و شبکه های آبیاری این شرکت انجام شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر با اشاره به وضعیت آبگیری سد رییسعلی دلواری گفت: این سد به عنوان بزرگترین سازه آبی استان بوشهر و منبع اصلی تامین آب کشاورزی شهرستان دشتستان، موفق به ذخیره سازی 7.8 میلیون مترمکعب آب گردید.

عباسی نژاد تصریح کرد: با ذخیره سازی رواناب های مذکور، حجم ذخیره سد به 322 میلیون مترمکعب رسیده است که معادل 46 درصد از ظرفیت مخزن سد می باشد.

وی بیان کرد: با توجه به پیش رو بودن دور آبیاری پس از برداشت خرما و همچنین رهاسازی مستمر حقابه های محیط زیست، حجم باقی مانده مخزن سد پس از دور آبیاری، حجم قابل اتکایی نخواهد بود و امیدواریم با بارش های پاییز و زمستانه به میزان پایداری جهت آبیاری سال جدید آبی برسیم.

سد رییسعلی دلواری با حجم مخزن 695 میلیون مترمکعب در شهرستان دشستان قراردارد و تامین نیاز آبی شبکه های آبیاری شبانکاره، آبپخش و کلل و همچنین بخشی از حقابه های محیط زیستی رودخانه شاپور و تالاب حله را بر عهده دارد.

کد خبر: 860
  تاریخ خبر : 18 مرداد 1401
 روابط
 584