آزادسازی بیش از 55هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه های استان بوشهر

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: به منظور مدیریت سیلاب های زمستانه، در سال جاری بیش از 55هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه های استان بوشهر آزادسازی شده است.

حسین آذرپرا اظهار کرد: حفظ حریم و بستر رودخانه ها و عدم دست اندازی به آن ها موجب کاهش آسیب های احتمالی در هنگام وقوع سیلاب می گردد.

وی افزود: ضروری است تا نهادهای متولی حوزه های شهری و روستایی و همچنین شهروندان، حریم و بستر مجاری آبی را رعایت کرده و ازتخلیه نخاله های ساختمانی در بستر رودخانه ها که موجب تنگ یا مسدود شدن آبراهه ها می گردد پرهیز نمایند.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: پایش و نظارت بر رودخانه های استان به صورت مستمر در دستورکار این شرکت قرار دارد و اقدامات پیشگیرانه وقوع سیلاب از طریق احداث سازه های آبی و همچنین کنترل تخلفات رودخانه ای و آزادسازی اراضی تصرف شده بخشی از این اقدامات است.

وی تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها را یکی از عوامل تشدید کننده سیلاب نامید و گفت: ساخت و ساز در این محدوده ها باعث اشغال و انسداد بخشی از بستر رودخانه می گردد و بخش باقی مانده از بستر توانایی عبور سیلاب را از دست داده و موجب پس زدگی آب و وقوع سیلاب می شود.

آذرپرا با اشاره به مساحت اراضی حریم و بستر رودخانه آزادسازی شده اظهار کرد: در سال 1401 تا کنون 40 مورد آزادسازی به مساحت 55 هزار مترمربع انجام شده است.

وی افزود: به منظور آبگذری بهتر و بهبود هدایت سیلاب، حدود 30 کیلومتر لایروبی رودخانه ها در سطح استان بوشهر انجام شده و نقاط حادثه خیر در مناطق شهری و روستایی نیز جهت لایروبی به شهرداری ها و دهیاری ها اعلام شده است.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: در سال جاری 3هزار و 980 هکتار از حریم و بستر رودخانه های استان بوشهر در سامانه کاداستر ثبت شده است و برای اولین بار، سند مالکیت بستر در اولین بازه از رودخانه دالکی صادر شد.

کد خبر: 898
  تاریخ خبر : 13 دی 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 13 دی 1401
 روابط
 397