آبخوان بوشکان در وضعیت شکننده است

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان در جمع بهره برداران منابع آب بخش بوشکان گفت: برای نجات آبخوان ها، به بسیج همگانی نیاز داریم.

نعمت الله نجاتی اظهار کرد: منابع آبی که بخش شرب و کشاورزی ما را پوشش می دهند به شدت تحت تاثیر کاهش بارندگی ها قرار گرفته اند و پیش بینی می شود این کاهش بارش ها ادامه داشته باشد.

وی افزود: با این تفاسیر حتی اگر چندین سال ترسالی هم داشته باشیم، این حجم از انباشت خشکسالی در کوتاه مدت جبران نخواهد شد و باید بپذیریم که در شرایط کم آبی به سر می بریم.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: دشت بوشکان یکی از دشت های ممنوعه بحرانی است و افت بیش از 10 متری را در دهه اخیر تجربه کرده است.

نجاتی تصریح کرد: برداشت های غیرمجاز، انتقال آب و اضافه برداشت از جمله مهم ترین عوامل آسیب زننده به منابع آب بخش بوشکان محسوب می شوند.

وی بیان کرد: برای نجات آبخوان ها، به بسیج همگانی نیاز داریم و سهم هم بهره بردار و حتی شهروند در فرآیند نجات منابع آب ارزشمند و قابل توجه است.

در پایان این نشست کشاورزان به بیان دیدگاه های خود پرداخته و دغدغه های خود در مسیر همراهی با مدیریت منابع آب شهرستان را اعلام نمودند.

کد خبر: 945
  تاریخ خبر : 20 اردیبهشت 1402
 روابط
 56