لایروبی زهکش های شبکه آبیاری دشتستان پیشرفت مطلوبی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: عملیات لایروبی زهکش های شبکه آبیاری شهرستان دشتستان در فاز اول از سرعت و پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

علی محمدی در بازدید از روند اجرایی این پروژه گفت: فاز اول اجرای این طرح، لایروبی سه زهکش اصلی شبکه آبیاری آبپخش است و علیرغم ویژگی های فنی خاک و همزمانی با دوره آبیاری، این فرآیند بر اساس زمان بندی پیش بینی شده در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: روش غالب آبیاری در نخیلات آبپخش به صورت غرقابی است و این امر توجه به فرآیند زهکشی را در نخلستان ها دو چندان می نماید.

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای بوشهر افزود: بیش از یک میلیون اصله نخل در این شبکه آبیاری وجود دارد و تکمیل فرآیند آبیاری این نخیلات مستلزم وجود زهکش هایی با شرایط استاندارد می باشد.

محمدی با اشاره به تامین مالی این پروژه از منابع داخلی شرکت آب منطقه ای و منابع شهرستانی گفت: علیرغم اهمیت بالا و زیرساختی بودن شبکه های زهکشی، به دلیل عدم تامین منابع و تنگناهای مالی، در دو دهه گذشته لایروبی این شبکه ها انجام نشده و خوشبختانه با همت همکاران شرکت آب منطقه ای بوشهر و حمایت مقامات استانی و شهرستانی، این امر مهم به طور مطلوبی در حال انجام است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز در حاشیه این بازدیداظهار کرد: فرآیند آبیاری غرقابی، موجب افزایش زه آب را در باغات شده و برای بهبود شرایط آبیاری و افزایش کیفیت محصولات باید این زه آب مازاد به وسیله شبکه های زهکشی خارج شود.

رضا چویلی خاطرنشان کرد: این عملیات اجرایی، بزرگترین پروژه لایروبی زهکش ها در استان بوشهر است و در صورت تامین منابع مالی، امکان تکمیل این پروژه طبق برنامه زمانبندی اعلام شده وجود دارد.

وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز این پروژه تصریح کرد: میزان اعتبار مورد نیاز فاز اول این پروژه 50 میلیارد تومان است با توجه به نیاز مبرم نخیلات به دوره های آبیاری مستمر، تسریع در تامین منابع مالی و عدم توقف این پروژه موجب رضایت کشاورزان و نخلداران منطقه خواهد بود.

کد خبر: 957
  تاریخ خبر : 6 تیر 1402
 روابط
 432