معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر:

هشت هزار میلیارد ریال؛ قرارداد طرحهای توسعه منابع آب استان بوشهر

تمامی زیر ساختها و طرحهای توسعه منابع آب استان حیات دوباره یافتند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر ،معاون جدید  طرح و توسعه این شرکت در اولین نشست مطبوعاتی؛ اولویت های کاری خود را اجرای طرحهای نیمه تمام ،تسریع  در عملیات اجرایی سدها و تامین آب شرب ،صنعت و کشاورزی استان دانست.

 مهندس علی محمدی اظهار داشت :هم اکنون علاوه بر ده ها قرارداد مطالعاتی و اجرایی در زمینه تامین و انتقال اب، قرارداد 4 سد بزرگ مخزنی نیز با پیمانکاران منعقد و اجرایی شده است.
وی افزود:تامین آب مطمئن شرب ،صنعت ، حقابه کشاورزی و کنترل مدیریت سیلاب از جمله اهداف این طرحها می باشد.
 وی ادامه داد: مهمترین و بزرگترین قرارداد جاری بخش تامین آب استان به مبلغ چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت سد مخزنی دالکی منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است.
 محمدی اضافه کرد:علاوه بر سد دالکی که بر روی رودخانه دالکی ساخت آن شروع گردیده است، سد های باغان و دشت پلنگ نیز به ترتیب بر روی رودخانه های باغان و دشت پلنگ از حوزه آبریز مند از نوع سد های بتنی غلطکی در حال ساخت می باشد؛ که علاوه بر حقابه های کشاورزی و نیاز زیست محیطی ،در مجموع 45 میلیون مترمکعب اب مورد نیاز شرب و صنعت مناطق جنوب استان را تامین می کنند.
معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر افزود: خوشبختانه ساخت سد خاییز اهرم نیز با مخزن 15 میلیون مترمکعب در جهت تامین آب  بخشی از نخیلات شهرستان تنگستان بر روی رودخانه خاییز اهرم،که از محل اعتبارات 36 اصلاح قانون بودجه تامین اعتبار گردید ،در حال طی نمودن مراحل شروع عملیات اجرایی آن می باشیم.


محمدی خاطر نشان کرد: با توجه اینکه مطالعات خطوط انتقال آب از سد های باغان و دشت پلنگ جهت تامین آب شرب و صنعت جنوب استان به اتمام رسیده است - پس از اینکه پیشرفت اجرایی سدهای مذکور به مرحله مطلوب رسید- ان شاءالله عملیات اجرایی خطوط انتقال آب با اعتباری بالغ بر یکهزارو هشتصد میلیارد ریال درسال جاری آغاز خواهد شد.
وی با توجه به دریافت مصوبه کمیسیون ماده 23 در پایان سال گذشته درخصوص اجرای  سد باهوش ابراز امیدواری کرد در سال جاری بتوانیم پس از تامین اعتبار، عملیات اجرایی این سد را نیز آغاز نماییم.
محمدی با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال :"  اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال" اظهار داشت:  این طرحهای بزرگ و زیر بنایی که نقش حیاتی در جهت تامین آب مطمئن و پایدار برای استان خواهند داشت،به  صنعت "تولید و اشتغال" در استان نیز حیات دوباره ای خواهد بخشید.

 

کد خبر: 214
  تاریخ خبر : 22 اردیبهشت 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 23 اردیبهشت 1396
 روابط
 1076