احتمال وقوع سیلاب در ایام نوروز و ضرورت رعایت اصول ایمنی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده و هشدار سطح نارنجی سیلاب در استان بوشهر، ضروری است تا هم استانی ها و مسافرین محترم نسبت به رعایت اصول ایمنی در این ایام اهتمام ورزند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، علی محمدی ضمن عرض تبریک ایام عید نوروز، اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، از ساعات پایانی دوشنبه 28 اسفند ماه 1402 الی 2 فروردین 1403 سامانه بارشی قدرتمندی سطح گسترده ای از مناطق مختلف کشور به ویژه جنوب غرب و غرب کشور را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به گستردگی نواحی متاثر از این سامانه و همچنین بارندگی قابل توجه در استان های بالادست حوضه های آبریز منتهی به استان بوشهر، این بارش‌ها منجر به بالا آمدگی سطح آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاده‌ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: به هموطنان عزیز توصیه می شود سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: در هنگام بارندگی و سیلاب هر گونه تردد یا ورود به محدوده تاسیسات آبی از جمله سدها، بندها، کانال آبیاری و دیگر سازه های ذخیره سازی و انتقال آب ممنوع است و عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی نیز خطرات فراوانی به همراه دارد.

وی با اشاره به فصل کوچ عشایر در نواحی جنوبی زاگرس عنوان کرد: از عشایر گرانقدر نیز درخواست می شود تا با مدیریت زمان کوچ و گذر از مسیرهای ایمن و همچنین پرهیز از توقف در حریم و بستر رودخانه ها، مسیل ها و آبراه ها، از بروز حوادث جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: امیدواریم تا هموطنان گرامی با رعایت اصول ایمنی، سالی توأم با سلامتی را پیش رو داشته باشند.

کد خبر: 1042
  تاریخ خبر : 28 اسفند 1402
 روابط
 98