از فیلم «در آیینه آب» رونمایی شد

فیلم مستند در آیینه آب، اثر داریوش غریب‌زاده با حضور اسماعیل کهرم اقلیم‌شناس و کنش‌گر محیط زیست، جمعی از هنرمندان و فعالین محیط زیستی در شرکت آب منطقه ای بوشهر اکران شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، این فیلم مستند، به بیان روایتی نو از شرایط منابع آب ایران می‌پرازد و آینده کشور را در شرایط کم آبی و راه‌های پیش‌رو را به تصویر می‌کشد.

 اسماعیل کهرم، اقلیم‌شناس و فعال محیط زیست پیشکسوت در این مراسم اظهار کرد: برای نجات آب باید از یک نقطه شروع کنیم و مأیوس نشویم. در این مسیر تا آنجا که همت، دانش و عشق به وطن ما اجازه می دهد باید جلو برویم و ناامیدی باعث عدم حرکت ما در این مسیر نشود.

وی افزود: با توجه به پیشینه تاریخی ایران و همچنین تکیه بر پیشرفت های علمی جهان، می توانیم جهش های بلند پروازانه ای در این مسیر داشته باشیم.

کهرم عنوان کرد: بوشهر به عنوان یکی از نقاط برجسته ی کشور، دارای تاریخ و فرهنگ غنی است و وجود مفاخر و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، می تواند پیشرفت های شگرفی داشته باشد.

این کنش‌گر محیط زیست خاطرنشان کرد: در کشورهای مدرن جهان از جمله آمریکا، به جای ساخت آبشیرینکن های جدید، مردم را به سمت مصرف بهینه و صرفه جویی تشویق می کنند و این موضوع در کشور ما نیز باید نهادینه شود.

اسماعیل کهرم گفت: وقتی بارندگی نباشد و آب موجود را از میان ذرات خاک بیرون بکشیم، فشردگی این لایه ها باعث بروز فرونشست و تخریک زیستگاه، محیط زیست و حتی شهرها می شود.

وی تاکید کرد: باید نسبت به آب که زندگی ما عمیقاً به آن گره خورده است، با احترام رفتار کنیم و برای منابع آب و خاک و هوا ارزش بالایی قائل باشیم.

در ادامه این نشست علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر به تشریح آخرین وضعیت منابع آب استان بوشهر پرداخت و داریوش غریب زاده نیز به بیان تاثیرات محیط زیست، تغییر اقلیم و بحران آب بر زندگی مردم پرداخت.

در فیلم "در آیینه آب" به صورت مستند، به بیان روایتی از زندگی مردم روستای گیسکان در شهرستان دشتستان استان بوشهر پرداخته شده است و زیست پذیری و تاب آوری مردم این روستا به عنوان الگویی در مواجهه با بحران منابع آب زیرزمینی به تصویر کشیده شده است.

مراحل گردآوری مستندات و تصاویر این پروژه بیش از 8 سال و تولید آن حدود 2 سال و بر اساس واقعیت های اقلیمی موجود در این منطقه بوده است.

همچنین راهکارهای مدرن نجات آب و امکان افزایش ضریب زیست پذیری و تاب آوری در مقابل تغییرات اقلیم و کاهش منابع آب در این فیلم بررسی شده است.

مدت زمان این فیلم 37 دقیقه است و توسط شرکت آب منطقه ای بوشهر و با همکاری انجمن سینمای جوانان استان بوشهر تهیه شده است.

کد خبر: 1040
  تاریخ خبر : 19 اسفند 1402
 روابط
 110