پیش بینی وقوع سیلاب در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: با توجه به هشدار قرمز سازمان هواشناسی و احتمال بالای وقوع سیلاب در جنوب استان، این شرکت در آماده باش کامل به سر می برد.

علی محمدی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، یک سامانه بارشی از ساعات ابتدایی سه شنبه 28 فروردین استان بوشهر به ویژه نواحی جنوبی استان را در بر می گیرد و تا روز چهارشنبه بارندگی های موثری دارد.

وی افزود: این سامانه در استان های همجوار نیز بارش هایی را به همراه دارد و همین موضوع، احتمال وقوع سیلاب از حوضه های بالادست استان را تشدید می کند.

محمدی عنوان کرد: با توجه به عدم وقوع بارندگی های موثر در سال آبی جاری، ظرفبت ذخیره سازی مناسبی در سدهای استان بوشهر از جمله سد رییسعلی دلواری، سد تنگ ارم، سد اخند، سد باغان، سد خاییز و سد ارغون وجود دارد و پروژه های در حال احداث نیز در شرایط پایداری در برابر سیلاب ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود ظرفیت ذخیره سازی، امکان وقوع سیلاب های میان حوضه ای نیز محتمل است و ضروری است تا همه دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع سیلاب، آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: از شهروندان عزیز به ویژه ساکنین حاشیه رودخانه ها و آبراه ها تقاضا می شود در زمان سیلاب از هر گونه ورود یا تردد در محدوده حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: هرگونه ورود به محدوده تاسیسات آبی از جمله سدها، بندها، شبکه های آبیاری و زهکشی و ... غیرمجاز است و در زمان وقوع سیلاب به بروز خسارات جبران ناپذیری منتهی خواهد شد.

کد خبر: 1046
  تاریخ خبر : 27 فروردین 1403
 روابط
 40