اجرای زیرساختهای منابع آب استان؛ اساس افزایش توان تولید

فرماندار دشتی در جلسه معارفه رییس جدید اداره منابع آب این شهرستان که با حضور مدیران ارشد شرکت آب سهامی منطقه ای بوشهر و در دفتر ایشان برگزار گردید، اولویت اجرای پروژه های تامین آب را یک ضرورت خواند و آن را شریان اصلی در نیل به رونق صنعت تولید و اشتغال پویا دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، غلامرضا مهرجو با اعلام این مطلب افزود: در هدر رفت روانابهای ناشی از بارندگی های بهمن 95 و فروردین 96(سال جاری) خلاء دو سد باغان و دشت پلنگ برای همگان بوضوح احساس شد و این تجربه باید سرآغاز همتی مضاعف برای همه دست اندرکاران جهت تسریع در زیر ساختهای منابع آب استان، بخصوص این شهرستان باشد.

فرماندار شهرستان دشتی ضمن آمادگی ، همراهی و همیاری کامل مجموعه خود با شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، ارتقاءشاخصهای خدمت رسانی به مردم، تعامل و پاسخگویی به آنان را از جمله توصیه های خود به رییس جدید اداره منابع آب این شهرستان عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نیز در ابتدای این جلسه، به تشریح وضعیت منابع آب و اقدامات این شرکت در شهرستان دشتی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به موقعیت رودخانه مند و قرار داشتن این شهرستان در مسیر سیلابهای ورودی استانهای مجاور، ضرورت اقدامات سازه ای از جمله مدیریت آبهای سطحی در اولویت کاری این شرکت قرار دارد.

مهندس شاهپور رجائی افزود: بعد از شهرستان دشتستان بیشترین رونق کشاورزی – بخصوص زراعت-  در شهرستان دشتی است و قطعاً با احداث دو سد باغان و دشت پلنگ، تولید و اشتغالزایی در بخش کشاورزی رونق دوباره ای خواهد یافت.

وی ادامه داد: دشتهای پنج گانه این شهرستان همه ممنوعه شده اند و این مهم یک تهدید جدی برای آبخوانها و سفره های آب زیر زمینی است و تنها راهی که بایستی این تهدید به فرصت تبدیل شود، مهار و مدیریت آبهای سطحی و اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در این منطقه خواهد بود.

وی مشارکت جدی مسئولین را برای تسریع در اجرا و تامین اعتبار این پروژه ها، یک نیاز مبرم برای این شهرستان دانست.

رجائی خاطر نشان کرد: البته وجود یک سفره آهکی در این شهرستان نباید سرعت ما را از مدیریت آبهای سطحی کند نماید و به سمت استفاده از آبهای زیرزمینی معطوف کند؛ چرا که به لحاظ کارشناسی بر این باوریم که سفره آهکی یک سفره استراتژیک بوده و در چنین مواردی استفاده از این نوع سفره ها بعنوان آخرین راه حل پیشنهاد می گردد؛بنابراین استحصال زود هنگام از آن غیر منطقی بوده و توجیه کارشناسی نخواهد داشت.

وی در ادامه به دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تعیین حریم و بستر رودخانه و رپرگذاری آنها، اجرای پروزه تغذیه مصنوعی قیزقلعه و اجرای چند پروژه دیگر در این شهرستان از جمله اقداماتی است که در حال اجرا می باشد.

در پایان این مراسم، مهندس عبدالطیف عباسی نزاد بعنوان رییس جدید اداره منابع آب شهرستان دشتی معرفی و از خدمات مهندس نعمت اله نجاتی تقدیر شد.

گفتنی است که پیش از این مهندس نجاتی رییس سابق اداره منابع آب این شهرستان، طی حکمی از سوی مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر،  به سمت مدیر اامور منابع آب شهرستان دشتستان منصوب گردیده بود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 217
  تاریخ خبر : 26 اردیبهشت 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 26 اردیبهشت 1396
 روابط
 1002