12 سد جدید در دولت دوازدهم(12)؛مطالعه و اجرا

با آغاز فاز مطالعاتی دوازده سد دیگر ، در مجموع هفده سد کوچک و بزرگ در دست بهره برداری، ساخت و مطالعه؛ وظیفه مدیریت و ساماندهی حجمی معادل یک میلیارد و 365 میلیون متر مکعب از سیلابهای فصلی استان بوشهر را بعهده خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مدیر عامل این شرکت در گفتگویی با مثبت ارزیابی نمودن عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش آب، افزود: هم اکنون عملیات اجرایی 4 سد دالکی، دشت پلنگ، باغان و خائیز در حال انجام است و با برنامه ریزی های صورت گرفته، علاوه بر سد رییسعلی دلواری و چهار سد مذکور،12 سدکوچک و بزرگ دیگر بمنظور مدیریت سیلابهای فصلی استان در دست مطالعه است.

مهندس شاهپور رجائی اضافه کرد: این 12 سد قادر خواهد بود حجمی معادل 200 میلیون متر مکعب آب را ذخیره و ساماندهی نمایند.

وی بیان داشت:به قسمی برنامه ریزی نموده ایم که از مجموع روانابهای ورودی و داخلی استان،حجمی معادل یک میلیارد و 365 میلیون متر مکعب آب را ذخیره و استفاده نماییم و مابقی آن را موظف هستیم باستناد قوانین و مقررات بالادستی،به آغوش دریا و رودخانه های پایین دست برگردانده و نیز جهت حقابه های محیط زیستی برای تالابها استفاده نماییم.

وی ادامه داد: هزینه احداث 4 سد دالکی، دشت پلنگ، باغان و خائیز به قیمت کنونی ،قریب به  8 هزار و 500 میلیارد ریال می باشد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: هدف از ساخت این سدها، کنترل رواناب های مخرب فصلی و کاهش خسارات سیلابهای خروشان و سهمگین پاییزه و زمستانه و بهره برداری بموقع از این جریانها جهت جبران کمبود آب شرب، صنعت و کشاورزی می باشد.

رجائی با اشاره به نگاه جدی دولت تدبیر و امید در بخش آب، ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار بموقع در بازه زمانی چهار ساله، مراحل اجرایی این سدها پایان و بهره برداری از آنها آغازگردد.

کد خبر: 220
  تاریخ خبر : 1 خرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 2 خرداد 1396
 روابط
 1003