توقیف 3 دستگاه حفاری غیر مجاز در شهرستان دشتستان

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان از توقیف 3 دستگاه کمپرسور غیر مجاز در روز گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، مهندس نعمت اله نجاتی با اعلام این مطلب افزود: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی، سه دستگاه حفاری غیر مجاز(کمپرسور) در شهرستان دشتستان کشف و توقیف گردید.

وی ادامه داد: پس از دریافت گزارشات مردمی و هماهنگی لازم با مراجع قضایی و انتظامی به محل مراجعه و کمپرسورهای غیر مجاز و سایر ادوات حفاری، توقیف و به انبار منازل سازمانی آب شیرینکن در بوشهر منتقل شد.

نجاتی به توقیف 11دستگاه کمپرسور غیر مجاز از ابتدای امسال در شهرستان دشتستان اشاره کرد و اذعان داشت: براساس ماده 13 قانون توزیع عادلانه آب، اشخاص حقیقی وحقوقی که حرفه آنها حفاری است و با وسایل موتوری اقدام به حفر چاه یا قنات می کنند باید پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو بگیرند و بدون داشتن پروانه، مجاز به حفاری با وسایل موتوری نخواهند بود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: با استناد به ماده 45 همین قانون، وزارت نیرو می تواند با اجازه دادستانی دستگاه حفاری غیرمجاز را توقیف کند.

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان تصریح کرد: حفاظت از منابع آبی استان به دغدغه مردمی تبدیل شده و از کشاورزان انتظار می رود به محض مشاهده هر نوع دستگاه حفاری غیر مجاز و متخلفانی که حکم متجاوزین به بیت المال را دارند، به اداره منابع آب شهرستان و یا گروههای گشت و بازرسی اطلاع دهند.

 

کد خبر: 221
  تاریخ خبر : 3 خرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 3 خرداد 1396
 روابط
 978