شناسایی و آزاد سازی هفت مسیر آبراه درشهرستان دیر

با تلاشهای شبانه روزی گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب شهرستان دیر و با پیگیری و نظارت رییس اداره منابع آب این شهرستان، تعداد هفت مورد از تصرفات مربوط به بستر آبراه و دره های فصلی در منطقه لمبدان و بردخون کهنه شناسایی گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس علی زائری با اعلام این خبر افزود: تمامی این تصرفات مربوط به سنوات گذشته بوده و آثار زیانبار آن بصورت افزایش حجم رواناب در شاخه آبراهه های مجاور و بروز سیلاب نمایان شده است.

وی ادامه داد: آثار و تبعات منفی این روانابها در سیلاب های بهمن ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری بصورت خسارت های شدید به اراضی کشاورزان منطقه، خود را نشان داد.

وی اضافه کرد: بدنبال شناسایی این تصرفات و اقدامات قانونی صورت گرفته، عملیات آزاد سازی یک مورد از این تصرفات به مرحله اجرا درآمد و سایر موارد بدنبال استنکاف و عدم همکاری متصرفان جهت بازگشایی و آزاد سازی آبراهه، به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی شدند.

زائری تصرف اراضی بستر آبراه را از مهمترین عوامل شایع بروز سیلاب و بوجود آمدن خسارت به زمینهای اطراف آنها دانست.

رییس اداره منابع آب شهرستان دیر با بیان اینکه مجموع مساحت اراضی تصرف شده بیش از 34 هزار متر مربع است، افزود: با آزاد سازی این تصرفات بدلیل جلوگیری از هدر رفت روانابها، کمک شایانی به تغذیه آبخوانهای دشتهای مذکور خواهد شد.

 

کد خبر: 223
  تاریخ خبر : 7 خرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 7 خرداد 1396
 روابط
 1061