تشکیل اولین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر

اولین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با حضور تمامی اعضا در شرکت آب منطقه ای بوشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، مهندس شاهپور رجائی مدیر عامل این شرکت و رییس کارگروه اقتصاد مقاومتی در سخنانی اظهار داشت: برنامه ششم توسعه بر محور اقتصاد مقاومتی است و بر همین اساس، ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، تکالیف مهمی را برای هر کدام از دستگاهها و نهادهای اجرایی وضع نموده که شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نیز در راستای این افق های تازه حرکت خواهد کرد.

وی افزود: محور تشکیل این جلسات نیز بر اساس تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری و در چارچوب اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این جلسه برنامه های دوازده گانه ملی اقتصاد مقاومتی اعم از برنامه ملی ارتقای بهره وری و مردمی کردن اقتصاد از جمله برنامه های مرتبط با وظایف نیرو با برش استانی مورد بررسی و  تدقیق قرار گرفت.

رجایی نصب 100 دستگاه کنتور حجمی ، نصب 15 دستگاه ابزار اندازه گیری مناسب در منابع آب های سطحی، پر و مسلوب المنفعه نمودن 500حلقه چاه فاقد پروانه و مضر به مصالح عمومی و اجرای عملیات ساماندهی رودخانه ها از جمله لایروبی، بازگشایی و آزاد سازی تصرفات به طول 2 کیلومتر را از جمله عناوین پروژه های اقتصاد مقاومتی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در سال جاری دانست.

رییس کارگروه اقتصاد مقاومتی به منابع تامین اعتبار این پروژه ها نیز اشاره کرد و افزود: منبع تامین اعتبار نصب کنتورهای هوشمند و پر کردن چاههای غیر مجاز از محل طرح های ملی استانی با عنوان تعادل بخشی و پخش سیلاب هزینه خواهد شد؛ پروژه اجرای عملیات ساماندهی رودخانه ها از محل طرح متمرکز با عنوان مطالعه و اجرای ساماندهی و تعیین حریم و بستر رودخانه ها و هزینه نصب ابزار اندازه گیری منابع آب های سطحی نیز از محل طرح متمرکز با عنوان طرح تجهیز نقاط به ابزارهای اندازه گیری، تامین اعتبار خواهد شد.

رجایی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سال جاری، بسته های متفاوتی با عنوان" بسته های رونق تولید و اشتغال" ابلاغ نموده است.

وی بیان داشت: بسته ارتقا توان تولید ملی، بسته تامین مالی و سرمایه گذاری و نیز بسته جذب توسعه و تعمیق تکنولوژی از جمله مهمترین عناوین این بسته ها بوده که برش های هر دستگاهی از جمله وزارت نیرو به آن ابلاغ گردیده است.

مدیر عامل و رییس کارگروه اقتصاد مقاومتی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: در بسته ارتقا توان تولید ملی شاخصهایی از قبیل توسعه بهره برداری از آب های نامتعارف از قبیل پساب ها، زه آبها، آبهای شور و لب شور خواهد به عنوان منابع آب جدید توسط بخش غیر دولتی در نظر گرفته شده است.

رجائی اظهار داشت: سیاستهای ابلاغی از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی در جلسه کارگروه شرکت بصورت مستمر پیگیری و به معاونین،مدیران مربوط و همچنین به روسای آب شهرستانها جهت اجرا ابلاغ خواهیم نمود.

کد خبر: 226
  تاریخ خبر : 10 خرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 10 خرداد 1396
 روابط
 1003