رفع تصرف هفت هزار و 830 متر مربع از حریم رودخانه و سواحل دریا

رئیس اداره منابع آب شهرستان گناوه و دیلم گفت: در سال جاری با 4 مورد تخریب و رفع تصرف بالغ بر 7 هزار و 830 متر مربع حریم رودخانه و سواحل دریا آزاد گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس کرامت جوکار با اعلام این مطلب افزود: آمار بالای تخلفات در شهرستانهای گناوه و دیلم در حریم بستر رودخانه ها و سواحل از یک سو به دلیل مرز مشترک حدود 190 کیلومتری با دریای خلیج فارس و از سوی دیگر دارا بودن بیش از 350 کیلومتر رودخانه های مهمی همچون دره گپ، شور چهار روستایی، گربه ای، امیری و ... می باشد.

وی آمار سال 1395 شهرستان در رفع تصرف حریم رودخانه ها و سواحل دریا را 16 مورد عنوان کرد و ابراز داشت: به استناد ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و تبصره های 3 و 4 آن هرگونه دخل و تصرف، ساخت و ساز عیانی در حریم رودخانه ها و مسیلهای آبی اعم از دائمی و فصلی و همچنین حریم 60 متری دریا - جز با اجازه وزارت نیرو - ممنوع می باشد.

جوکار ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با اداره منابع آب شهرستان گناوه و دیلم، اذعان داشت: بر مبنای وظیفه قانونی در حفاظت از رودخانه و سواحل، با هرگونه دخل و تصرف، ساخت و ساز یا اعیانی در حریم رودخانه و سواحل دریا به جد برخورد خواهد شد.

 

 

کد خبر: 230
  تاریخ خبر : 16 خرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 16 خرداد 1396
 روابط
 931