هشدار شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در خصوص حفر چاه در منازل و مناطق مسکونی

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نسبت به حفر چاه در منازل و مناطق مسکونی و تبعات ناشی از آن، هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس عبداله رویین تن در حاشیه ماموریت به شهرستان تنگستان در گفتگویی اظهار داشت: حفر چاه در منازل مسکونی باستناد قانون توزیع عادلانه آب تخلف محسوب و بایستی پر و مسلوب المنفعه گردد.

وی به پیامدهای منفی و خطرات ناشی از این موارد اشاره کرد و افزود: در اثر بهره برداری از چاه به مرور زمان، منزل مسکونی محل حفر چاه و دیگر منازل اطراف، دچار فرو نشست شده که این مهم در ابتدا به شکل ایجاد ترکهایی در ساختمان نمایان خواهد شد.

وی نارضایتی ساکنین محل، آلودگی صوتی ناشی از صدای پمپ و منصوبات، آلودگی هوا و ایجاد فرو چاله ها را از دیگر پیامدها و اثرات منفی حفر چاه در این مکانها عنوان کرد.

رویین تن با بیان اینکه آب این چاهها برای کشاورزی و شرب غیر بهداشتی است، تصریح کرد: بدلیل ترکیب پساب خانگی با آب  چاه حفر شده در منازل مسکونی، استفاده از محصولات کشاورزی که با آب این نوع چاهها آبیاری می شوند، کاملاً غیر بهداشتی است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به ادارات منابع آب شهرستانها گزارش دهند.

کد خبر: 233
  تاریخ خبر : 21 خرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 21 خرداد 1396
 روابط
 1119