طرح داناب به سواحل جنوبی استان بوشهر راه می یابد

رییس اداره آموزش و پرورش بردخون در کارگاه آموزشی معلمان رابط طرح داناب منطقه بردخون گفت: مربیان مدارس منتخب متوسطه اول در قطب بردخون شامل شهرهای بردخون، کاکی و دیر، طرح دانش آموزی نجات آب را به اجرا درمی آورند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، ماشاالله زارعی با اعلام این خبر افزود: حاضران در کارگاه داناب راهکارهای نجات آب به ویژه حفاظت از منابع آب زیرزمینی را آموخته و اقدامات لازم برای آموزش دانش اموزان را انجام خواهند داد.

زارعی با اشاره به اینکه تولید گوجه فرنگی کشت غالب منطقه است عنوان کرد: در منطقه بردخون اتکای بخش کشاورزی بر آب های زیرزمینی و بخش قابل توجهی از نیاز محصول گوجه فرنگی کشور در فصول سرد سال در این منطقه کشت می شود.

وی ضمن اعلام آمادگی خانواده آموزش و پرورش برای ترویج آموزه های نجات آب بیان کرد: با توجه به کاهش مستمر سطح آب زیرزمینی در این منطقه و همچنین از دست رفتن کیفیت آب، ضرورت جلب مشارکت اجتماعی ذینفعان مختلف منابع آب به ویژه بهره برداران منابع آب بیش از پیش احساس می شود.

در این کارگاه آموزشی که با حضور معلمان رابط منتخب از شهرستان های بردخون، کاکی و دیر برگزار شد، با حضور محمد فشایی مشاور طرح داناب شرکت آب منطقه ای بوشهر، چالش ها و راهکارهای تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به بحث تبادل و نظر گذاشته شد.

گفتنی است در سومین روز از برگزاری کارگاه های آموزشی طرح داناب در استان بوشهر، قطب بردخون در نوبت صبح و قطب کنگان شامل شهرستان های کنگان، جم و عسلویه در نوبت عصر میزبان این برنامه بود و با این ترتیب آموزش معلمان رابط در ناحیه جنوبی این استان صورت گرفت.

کد خبر: 1029
  تاریخ خبر : 8 بهمن 1402
 روابط
 179