بیش از 4000 هزار بازدید نوروزی از سد رییسعلی دلواری به ثبت رسید

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال 1401 بیش از 4هزار و 800 بازدید از سد رییسعلی دلواری انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، رضا چویلی اظهار کرد: پس از دو سال وقفه در بازدیدهای نوروزی به دلیل شیوع کرونا و با ابلاغ نهادهای ذیصلاح مبنی بر آزاد بودن فعالیت های گردشگری در کشور، سد رییسعلی دلواری نیز در نوروز امسال میزبان گردشگرانی از مناطق مختلف کشور بود.

وی افزود: آماده سازی امکانات مورد نیاز در محوطه و پیرامون این سد پیش از ایام نوروز انجام گردید و از 27 اسفند ماه به طور رسمی میزبانی از گردشگردان و مسافران آغاز شد.

چویلی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه بیشتر شهروندان، جلوگیری از تجمع در تاج سد و اجرای پروتکل های بهداشتی، بازدید گردشگردان به صورت تورهای مدیریت شده توسط پرسنل سد انجام گردید.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: کارشناسان فنی سد رییسعلی دلواری نیز با حضور در تاج سد، توضیحات لازم در خصوص پیشینه این سد و همچنین مشخصات فنی آن را بر عهده داشتند.

سد رییسعلی دلواری با حجم مخزن 695 میلیون مترمکعب در بخش شبانکاره شهرستان دشتستان واقع شده است و آبیاری بیش از یک میلیون اصله نخیلات و 24هزار هکتار از باغات و مزارع پایین دست را بر عهده دارد.

 

کد خبر: 828
  تاریخ خبر : 17 فروردین 1401
 روابط
 697