مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر:

تکمیل سد دالکی نیازمند همت همگانی است

علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: سد دالکی محور توسعه شهرستان دشتستان است و به منظور تکمیل آن نیازمند عزمی همگانی در سطح استان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در بازدید از سد دالکی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: در اظهارات همه مدیران استان بوشهر بر اهمیت سد دالکی تاکید شد و این اهمیت به دلیل تامین آب بیش از ۲ میلیون اصله نخل و تامین شغل و معیشت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی شهرستان دشتستان است.

علی محمدی خاطرنشان کرد: این پروژه با پبشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد، یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی استان بوشهر محسوب می‌شود و تکمیل آن موجب ارتقاء معیشت کشاورزان و بهره‌وری حداکثری از منابع آب خواهد شد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه با توجه اعتبار مورد نیاز طرح و تخصصی که به آن داده شده است مطلوب است و امیدواریم با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، تحول عظیمی در اعتبارات مورد نیاز این طرح ایجاد شود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: این پروژه در اولویت طرحهای دولت سیزدهم در وزارت نیرو قرار گرفته و کلیه عوامل اجرایی پروژه به صورت تمام وقت در حال تلاش برای تحقق زمان بندی پروژه کلیه می‌باشند.

وی با تشریح مشخصات فنی سد دالکی گفت: این سد با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب، از نوع خاکی با هسته آسفالتی است.

محمدی اضافه کرد: سیستم انحراف آب این سد در سال گذشته تکمیل شده و هم اکنون عملیات اجرایی بدنه سد با سرعت مطلوبی در حال اجرا است.

کد خبر: 843
  تاریخ خبر : 14 خرداد 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 14 خرداد 1401
 روابط
 774