بهره برداری و شروع عملیات اجرایی سه پروژه شرکت آب منطقه ای بوشهر در هفته دولت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: شروع عملیات اجرایی سد باهوش، بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ حاج‌مهدی و افتتاح ساختمان جدید اداره منابع آب عسلویه با مجموع سرمایه گذاری 4 هزار و 250 میلیارد ریال، پروژه‌های این شرکت در هفته دولت هستند.

علی محمدی با اشاره به شرایط منابع آبی استان اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های مستمر و تغییرات اقلیمی که منجر به تغییر رژیم بارندگی شده است، سیاست گذاری صنعت آب بوشهر تامین و مدیریت مصرف توأمان آب است.

وی افزود: به همین منظور پروژه‌های متعددی در راستای کنترل رواناب‌ها، ذخیره سازی آن و توزیع عادلانه آب با حداکثر بهره‌وری در استان بوشهر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: یکی از پروژه‌های تامین آب استان بوشهر، سد باهوش تنگستان است که با حجم مخزن ۱۸.۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه باهوش احداث خواهد شد.  

محمدی اضافه کرد: این سد از نوع بتنی غلتکی است و در حوضه‌ی آبریزی به مساحت ۶۲۸ کیلومتر مربع واقع شده است.

وی افزود: کنترل سیلاب های مخرب و کاهش خسارات ناشی از آن، تامین بخشی از حقابه نخیلات شبکه آبیاری اهرم، کاهش فشار بر سفره های آب زیرزمینی منطقه و تثبیت مشاغل حوزه کشاورزی از جمله اهداف این طرح می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: سرمایه گذاری در احداث این سد ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

علی محمدی پروژه ایستگاه پمپاژ حاج‌مهدی را دیگر طرح این شرکت در هفته دولت نامید و گفت: این پروژه در راستای بهبود روش‌های آبیاری در ۲۴۰۰ هکتار از اراضی نخلستان‌های دشتستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: آبگیر این طرح بر رودخانه شاپور قرار دارد که آب مورد نیاز این ایستگاه‌ از طریق ایستگاه پمپاژ نخلستان و از طریق یک خط لوله ۳.۳ کیلومتری تامین می‌شود.

محمدی اضافه کرد: بخش اصلی و قلب تپنده این پروژه، ایستگاه پمپاژ حاج‌مهدی است که به وسیله ۴ پمپ و یک خط لوله به طول ۵.۴ کیلومتر، آب مورد نیاز سیستم تحت فشار نخیلات پایین دست را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر مجموع سرمایه گذاری در طرح را ۶۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: منابع مالی این پروژه از منابع استانی و مصوبات سفر ریاست جمهوری تامین شده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: خدمت رسانی مطلوب به مردم، آرمان والای شهدای گرانقدر دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر بوده و ما نیز در تلاشیم با الگوگیری از این شهیدان گرانقدر، در مسیر خدمت به مردم نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

محمدی گفت: به همین منظور ساختمان اداری منابع آب عسلویه در زمینی به مساحت هزار مترمربع احداث و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: اعتبار این پروژه ۷۵ میلیارد ریال است و در مدت ۱۸ ماه تکمیل و آماده ارائه خدمات به مردم شهرستان عسلویه شده است.

کد خبر: 863
  تاریخ خبر : 2 شهریور 1401
 روابط
 594