توسعه پایدار نیازمند افزایش بهره وری منابع آب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در همایش دشتستان، آینده و پیشرفت اظهار کرد: علیرغم بهره برداری و احداث طرح های توسعه منابع آب متعدد در دشتستان، به منظور توسعه پایدار نیازمند افزایش بهره وری منابع آب هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در این نشست اظهار کرد: مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در رفع مشکلات حوزه های مختلف، نقطه قوت توسعه و پیشرفت شهرستان دشتستان است.

علی محمدی خاطرنشان کرد: بهره گیری از کلیه نظرات کارشناسی موجب رسیدن به راهکارهای بهتر و رفع سریع تر چالش ها به ویژه در حوزه آب و کشاورزری می گردد.

وی عنوان کرد: آب نخستین عامل ایجاد توسعه پایدار می باشد و طرح های جامعی در زمینه تامین آب شهرستان دشتستان اجرایی شده و در حال اجرا می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر افزود: سدهای رییسعلی دلواری، ارغون، تنگ ارم و طرج های کنترل سیلاب شبانکاره، ایستگاه پمپاژ نخلستان و حاج مهدی و شبکه های آبیاری و زهکشی متعدد پروژه های تکمیل شده و در حال بهره برداری این شهرستان در سنوات اخیر است.

وی اظهار کرد: ساخت سدهای دالکی، دهرود، عنبری و دیگر پروژه های مطالعاتی، ظرفیت بزرگی را به مجموعه ذخیره سازی آب دشتستان اضافه خواهد کرد.

محمدی تصریح کرد: با وجود همه پروژه های در حال بهره برداری و اجرایی، به منظور پایداری و ایجاد تعادل میان آب در دسترس و آب مصرفی نیازمند مدیریت منابع آب از طریق افزایش بهره وری فیزیکی و اقتصادی آن می باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: برداشت های بیش از ظرفیت آبخوان ها و ایجاد فشار تامین شغل در حوزه کشاورزی، این حوزه را به فعالیتی را بسیار آب بر و کم بازده تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: همواره از راهکارهای علمی که منجر به افزایش بهره وری آب و بهبود معیشت کشاورزان گردد حمایت می کنیم.

کد خبر: 964
  تاریخ خبر : 26 تیر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 26 تیر 1402
 روابط
 269