تثبیت و صدور سند اراضی رودخانه های استان بوشهر ادامه دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: صدور سند رودخانه های استان ضمن صیانت از انفال عمومی، باعث کاهش خسارات سیلاب می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در نشست مشترک با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به اخرین وضعیت منابع آب استان اظهار کرد: تغییر اقلیم و گرمایش جهانی اثر شدیدی بر منابع آب تجدید پذیر به ویژه در کشور ما گذاشته است.

علی محمدی گفت: در دوره آماری بلندمدت همواره شاهد سال های خشک و کم باران بوده ایم و این موضوع در 15 سال اخیر تشدید شده است.

وی افزود: این امر موجب افزایش فشار بر منابع آب سطحی و زیرزمینی می گردد، به طوری که سالانه با افت میانگین 1 متری سطح ایستابی دشت های استان بوشهر مواجه هستیم.

محمدی عنوان کرد: تغییر رژیم بارندگی نیز به کاهش دفعات و افزایش شدت بارندگی در بازه های زمانی کوتاه دامن زده است و این مسئله، ضرورت صیانت از حریم و بستر رودخانه به منظور کاهش خسارات سیلاب را پررنگ تر می نماید. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در این دیدار با تأکید بر ضرورت صیانت از انفال و حقوق دولت، گفت: اصل 45 قانون اساسی، رودخانه ها، دریاچه ها و دیگر پیکره های آبی را انفال عمومی نامیده و حراست و حفاظت از آن به نمایندگی از دولت، بر عهده شرکت های آب منطقه ای است.

علی محمدی عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اقدامات مهمی در راستای صدور سند مالکیت و مستندسازی به منظور حفظ و حراست از کلیه اراضی و املاک و حریم و بستر رودخانه ها و دیگر تاسیسات آبی در استان بوشهر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: صدور سند اولین بازه از رودخانه دالکی در سال گذشته، حاکی از همکاری و تعامل سازنده دو سازمان در راستای جلوگیری از تعرض به انفال عمومی و بیت المال است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: هماهنگی میان شرکت آب منطقه ای و سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تثبیت و اخذ اسناد دیگر سازه های آبی و رودخانه ها و مسیل های استان به نحو مطلوبی ادامه دارد.

کد خبر: 971
  تاریخ خبر : 10 مرداد 1402
 روابط
 415