استاندار بوشهر:

آب، اولویت اساسی استان بوشهر است

استاندار بوشهر در نشست مطبوعاتی با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: تامین آب یکی از اولویت اصلی استان بوشهر است و در این زمینه پروژه های بزرگی در حال انجام است.

احمد محمدی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی استان بوشهر برای توسعه، تامین آب است و برنامه های متعددی به منظور ذخیره سازی، انتقال و بهینه سازی مصرف آب در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی تکمیل سدهای استان را از جمله برنامه‌های مهم استان بوشهر نامید و افزود: سد دالکی با حجم مخزن 270 میلیون مترمکعب و امکان تنظیم 430 میلیون مترمکعب آب، هم اکنون به پیشرفت حدود ۵۰ درصدی رسیده و تلاش داریم در این دولت به مرحله آبگیری برسد.

استاندار بوشهر با اشاره به آبگیری دو سد استان بوشهر در سال گذشته گفت: سدهای باغان و اخند در اسفند سال گذشته به مرحله آبگیری رسیدند و در تابستان سال جاری نیز کشاورزان اهرم  برای نخستین بار از آب سد خاییز بهرمند شدند.

محمدی زاده آغاز عملیات اجرایی سد باهوش را اقدامی مهم در حوزه بهبود کشاورزی تنگستان عنوان کرد و افزود: سد باهوش از جمله مهم ترین پروژه های تامین آب است که منجر به بهبود قابل توجه شرایط آبیاری نخلستان های تنگستان خواهد شد.

وی با اشاره به انجام مطالعات سدهای جدید در استان بوشهر گفت: مطالعات سدهای دهرود و عنبری و دره رجدون در حال انجام است که اجرای آنها نقش مهمی در تأمین آب استان خواهد داشت.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: سد رئیس‌علی دلواری اکنون ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد و امید می‌رود که امسال با وقوع بارندگی مناسب، مخزن این سد برای نخستین بار پر شود.

احمد محمدی زاده با اشاره به ضرورت افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: یکی از اقدامات شاخص آب منطقه ای، اجرای طرح لایروبی زهکش های شهرستان دشتستان است که علاوه بر بهبود روند آبیاری نخیلات بالادست، افزایش آب پایین دست رودخانه و تالاب حله را نیز به همراه داشته است.

کد خبر: 975
  تاریخ خبر : 28 مرداد 1402
 روابط
 267